Zaproszenie na konferencję Głos – Komunikacja – Media

W imieniu organizatorów (Studenckiego Koła Naukowego Komunikacji Kulturowej i Polonistycznego Koła Naukowego Bakałarz) zapraszamy wszystkich studentów kulturoznawstwa i kultur mediów oraz doktorantów i pracowników związanych z INKSI na II międzynarodową interdyscyplinarną konferencję naukową Głos – Komunikacja – Media, która odbędzie się w poniedziałek 18 kwietnia 2016 w Sali Rady Wydziału Filologicznego UŚ w Katowicach.

PROGRAM KONFERENCJI

  • 8:30-9:00 Rejestracja uczestników (V piętro)
  • 9:00-9:15 Sala Rady Wydziału Filologicznego UŚ (V piętro)
    Rozpoczęcie obrad – prof. dr hab. Ewa Jaskółowa (Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej)

PANEL I. GŁOS

  • 9:15-9:35 Ekspert: dr Luiza Barańska-Grabara, Muzykoterapia w terapii pacjentów/klientów
    emisyjnych i logopedycznych
  • 9:35-9:55 Beata Kornatowska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Elementy Techniki Alexandra w nauczaniu emisji głosu
  • 9:55-10:15 Agnieszka Kurowska-Janecka, Ewa Kozanecka (Uniwersytet Muzyczny F. Chopina) Trening czynności głosotwórczych i opieka foniatryczna jako dopełnienie nauki emisji głosu studentów wokalistyki
  • 10:15-10:35 Karolina Greś (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), Głos jako medium i temat sztuki współczesnej. Działania Sylwii Górak
  • 10:35-10:55 Marlena Chudzio (Uniwersytet Jagielloński), Jak stać się świetnym mówcą. O problemach z płynnością wypowiedzi u osób bez zaburzeń mowy
  • 10:55-11:15 Przerwa kawowa (sala 506)

PANEL II. KOMUNIKACJA

  • 11:15-11:35 Ekspert: dr Julia Legomska (Uniwersytet Śląski) Głośnym słow-o-brazem. Komunikacja i o komunikacji w XXI wieku
  • 11:35-11:55 Jacek Nożewski (Uniwersytet Wrocławski) Nieprofesjonalni liderzy opinii – zaangażowanie komunikacyjne użytkowników serwisu Facebook
  • 11:55-12:10 Katarzyna Ossowska (Uniwersytet Łódzki) Od Nokii e50 do Samsunga Galxy A3, czyli kilka słów i obrazków o Naszej komunikacji
  • 12:10-12:30 Monika Łętocha (Uniwersytet Jana Kochanowskiego) Paweł Grzybek (Świętokrzyskie Centrum Onkologii), Problemy komunikacji z pacjentem onkologicznym. Praktyczne zastosowanie wywiadu medycznego i rozmowy terapeutycznej
  • 12:30-12:50 Gaweł Janik (Uniwersytet Śląski) Zamykamy szkołę! Nauczyciel wobec problemów komunikacji XXI wieku
  • 12:50-13:10 Natalia Broś (Uniwersytet Wrocławski) Cyfrowy głos dyplomacji. Język dyplomacji publicznej w XXI wieku
  • 13:10-13:30 Przerwa kawowa (sala 506)

SESJA POSTEROWA I

  • 13:30-14:30 (V piętro)
GŁOS
  • Lidia Kopania-Przebindowska (Uniwersytet SWPS w Warszawie) Głos wokalisty w muzyce
    popularnej jako nośnik emocji i znaczeń
  • Natalia Kowalska (Uniwersytet Łódzki) Cisza i głos w radiowym reportażu
  • Ewa Mikuła (Uniwersytet Łódzki) Tekst czytany a tekst słuchany – o recepcji audiobooków
  • Diana Jagodzińska, Monika Pakura (Uniwersytet Śląski) Czy asystent romski ma prawo głosu w sprawie nauczania Romów? Teoria i praktyka
KOMUNIKACJA
  • Olena Perets, Maryna Chornei, Kateryna Derkachova, Viktoria Afenchenko, Natalia
    Balakhonowa (Ukraina) Komunikacja
  • Viktoria Matorina, Alexey Khaldev (Rosja) Pan Pytalski ma pytanie: problemy w komunikacji
    w języku polskim
  • Anna Mitura, Karolina Cybulska (Uniwersytet Śląski) Porozumienie bez przemocy – jak porozumiewać się empatycznie
  • Tomasz Bełdowski (Uniwersytet Adama Mickiewicza) Jak najwięcej, jak najzwięźlej, czyli komunikat we współczesnym marketingu szeptanym
  • Kamila Olga Stępień-Rejszel (Uniwersytet Gdański) Komunikacja jako „złoty klucz” nauczania i wychowania
  • Łukasz Wróblewski (Uniwersytet Jagielloński) Komunikowanie wstrętu w muzycznym debiucie MISTER D
  • Małgorzata Popławska (Akademia Jana Długosza w Częstochowie) Komunikacja wizualna z wykorzystaniem fliprysowania i sketchnotek w świecie ciszy na przykładzie pracy z dziećmi z mutyzmem
  • Joanna Sapa (Uniwersytet Śląski) O świcie, pod drzwiami i przed wyjazdem… Gatunek literacki jako wyzwanie komunikacyjne
  • Patrycja Karolczyk, Agnieszka Łąkowska (Politechnika Śląska) Bariery we współczesnej komunikacji oraz alternatywy radzenia sobie z nimi
  • Patrycja Kocyła, Weronika Kałczuga, Joanna Muc, Renata Wiatrek (Uniwersytet Śląski) Bariery komunikacyjne
  • Rafał Stanclik, Adrian Gmaj, Wiktoria Kulik, Katarzyna Wawrowska (Uniwersytet Śląski) Błędy komunikacji w Internecie
  • Patrycja Wienczek, Magdalena Mazurek, Magdalena Piec, Piotr Sokół (Uniwersytet Śląski) Nieporozumienia komunikacyjne, a mowa niewerbalna w różnych kulturach
  • Alona Poliszczuk, Vitaliia Moskalchuk Trudności języka polskiego dla Ukraińców

PANEL III. MEDIA

14:30-14:50 Ekspert: dr Barbara Orzeł (Uniwersytet Śląski) >>Samopoznanie dzięki danym< < (?) O fenomenie self-trackingu

14:50-15:10 Róża Smolak, Waldemar Sobera (Uniwersytet Wrocławski) Media w czasie wydarzeń kryzysowych – rzetelne informowanie czy wywoływanie strachu? Studium przypadku zamachów terrorystycznych

15:10-15:30 Marzena Trojanowska (Akademia Ignatianum w Krakowie) Zderzenie cywilizacji, skuteczna propaganda czy strach? Stosunek polskich internautów do islamskich uchodźców

15:30-15:50 Viktoria Herasymenko (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie) Rola komunikacji i mediów w sytuacji kryzysowej

15:50-16:10 Magdalena Szewerniak (Uniwersytet Wrocławski) Jak doświadczać? O multisnesoryczności gier wideo

SESJA POSTEROWA II

  • 16:10-17:00
MEDIA
  • Aneta Różycka, Szymon Witczak (Uniwersytet Śląski) Kreowanie wizerunku w social mediach na przykładzie Snapchata
  • Agnieszka Przybyłowska (Uniwersytet Śląski) Demotywatory i ich rola w komunikacji
  • Anna Sitek, Katarzyna Romaniuk (Uniwersytet Śląski) Komunikacja niewerbalna w aspekcie wielokulturowości
  • Julia Trzcińska, Sandra Wolna (Uniwersytet Wrocławski) Internet jako forum debaty publicznej – szanse i zagrożenia dla społeczeństwa obywatelskiego
  • Róża Klimczak (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie) Językowych aspekty kreowania marki Toyota za pośrednictwem portalu Facebook
  • Joanna Łaszcz (Uniwersytet Gdański) >>Ach, ten zgniły Zachód…< <, czyli stereotypy wiecznie żywe
  • Arkadiusz Lorenc (Uniwersytet Łódzki), Kilka uwag na temat komentarzy użytkowników Facebooka
  • Barbara Kilijańska (Uniwersytet Wrocławski) Konkurs PrixItalia jako przykład promocji programów radiowych i telewizyjnych
  • Mariola Kulon, Marcin Jaworek (Politechnika Śląska) Internet a komunikacja międzyludzka – zjawisko anonimowości w sieci
  • Katarzyna Janczulewicz (Uniwersytet Śląski) Doodle jako popularyzator nauki
  • Patrycja Szczepanik, Edyta Pukocz, Paulina Zalewska, Mateusz Basiaga, Szymon Janota
    (Uniwersytet Śląski) Język manipulacji medialnej
  • Katarzyna Szczygieł, Wiktoria Knapik, Kamila Grabiec (Uniwersytet Śląski) Autoprezentacja w
    mediach na wybranych przykładach. Budowanie wizerunku drogą werbalną i kanałami niewerbalnymi
  • Emilia Woźniczko (Uniwersytet Śląski) Głos – najważniejsze narzędzie pracy polityka
  • Justyna Majchrowska (Uniwersytet Rzeszowski) Portal internetowy pudelek.pl – wybrane językowe tendencje komunikacyjne XXI wieku
  • Patrycja Kowalik (Uniwersytet Śląski) Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kreowaniu wizerunku publicznego
  • Anna Kurzak (Politechnika Częstochowska) Brand 3.0 – komunikacja z internautami uwzględniająca elementy zrównoważonego marketingu
  • Magdalena Mikrut-Majeranek (Uniwersytet Śląski) (R)ewolucja w komunikacji: od obecności rzeczywistej do holograficznej

17:00 Zakończenie konferencji