Program konferencji „Co nowego w nowych mediach?”

Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania”

Termin: 27 kwietnia 2017
Miejsce: Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka w Katowicach

Program

9:00–9:50

WYKŁADY EKSPERCKIE (sala A)

  • prof. zw. dr hab. Urszula Żydek-Bednarczuk (UŚ) Transformacje w przestrzeni internetu i kultury
  • prof. zw. dr hab. Tadeusz Miczka (UŚ) „Higiena informacyjna” jako nowa kwestia etyczna

10:00–11:00

RZECZYWISTOŚĆ MEDIALNA (sala A)

  • dr Radosław Sierocki (UW-M w Olsztynie) Zaufanie, nieufność, nowe media
  • mgr Marta Kowalska (UŚ) Dlaczego Internet? O „konieczności” stworzenia Internetu
  • mgr Miłosz Markiewicz (UŚ) Polityka nie istnieje, czyli media społecznościowe i symulakrum

MARKETING (sala B)

  • mgr Danuta Kisiała (UW) Ile warte jest oglądanie reklam? Sztuczna inteligencja w marketingu a ekonomia uwagi
  • mgr Dorota Burczyc (UWr) Walka o lojalność. Strategie komunikacyjne marek w mediach społecznościowych
  • mgr Anna Stwora (UŚ) Marketing internetowy a spersonalizowana mieszanka treści, czyli specyfika języka reklamy w mediach społecznościowych

11:00–11:30 PRZERWA KAWOWA

11:30–12:30

INTERNET ALGORYTM (sala A)

  • dr Agnieszka Smaga (UKSW) Uwarunkowania graficzne przekazu cyfrowego
  • dr Piotr Dejneka (UKSW) Efekt kultywacji znaczeń medialnych a przeglądarki rekomendujące, czyli: Dlaczego przeglądarki rekomendujące pomagają populistom? Próba problematyzacji zagadnienia
  • mgr Justyna Skrzypnik (UŚ) „People also ask” czyli jak Google uczy nas pytać?

GRY WIZUALNOŚĆ (sala B)

  • mgr Grzegorz Zyzik (UO) Bajtku, dopomóż, bo jesteśmy w kropce. Początki polskiej kultury graczy
  • mgr Michał Szymański (UAM) Filmowość i malarskość w wirtualnym medium. Różne tendencje rozwoju gier komputerowych
  • mgr Magdalena Szczepocka (UŚ) Dlaczego gry fabularne to nowe media albo o opcjonalności komponentu technologicznego w dyskursie nowomedialnym

12:30–13:45

NOWY MEDIALNY ŚWIAT (sala A)

  • mgr Jakub Dziewit (UŚ) Media jako nawarstwianie dyskursów poznawczych. „I jak Iran” w ujęciu Flusserowskim
  • mgr Justyna Weronika Łabądź (UŚ) Wizualizacja niewizualnego – nowomedialne transpozycje mapy
  • mgr Olena Prokhorets (UŚ) Muzyka 4.0 oraz Uniwersum Medialne współczesnego artysty
  • mgr Aleksandra Niemczyńska (UŚ) Bez smartfona ani rusz! Jak nowoczesne technologie zmieniają świat podróżnika?

JĘZYK SOCIAL MEDIA (sala B)

  • mgr Magdalena Alicja Kasper (UJ) Nowe medium – (nie)nowy język, czyli o blogach naukowych
  • mgr Katarzyna Furmaniak (UG) Bookosfera. O języku blogerów książkowych
  • mgr Katarzyna Maciejak (UW) Nietypowe porównania w języku wideoblogerów prowadzących kanały popularnonaukowe
  • mgr Mateusz Ostalak (UŚ) O poprawności językowej w Internecie – analiza dyskursu wybranych wpisów na portalach społecznościowych

13:45–14:30 PRZERWA OBIADOWA

14:30–15:40

STARE VS. NOWE EDUKACJA (sala A)

  • dr Ewa Półtorak, dr Beata Gałan (UŚ) Nowoczesne technologie w nauczaniu języków obcych: oczekiwania, wyzwania, perspektywy
  • mgr Paweł Nowak (UJ) Multipleksy – nowe – (ale czy wykorzystane) możliwości
  • mgr Michał Wilk (Akademia im. Jana Długosza) E-litarność, czyli nowa elitarność literatury

PRAWO SPOŁECZNOŚĆ (sala B)

  • mgr Natalia Kalinowska (UKSW) Ochrona danych osobowych w aplikacjach mobilnych – nowe wymagania na gruncie Rozporządzenia 2016/679
  • mgr Karolina Gorczyca (UJ) Prawo autorskie w social mediach – wyzwania i dylematy
  • mgr Michał Gluzek (UŚ) Nowe media jako nowy obszar pracy dla służb pomocowych