Opowieści … wizerunkowej treści

Opowieści… wizerunkowej treści.
Storytelling w strategiach wizerunkowych

warsztat

Ludowa mądrość Indian Hopi głosi: „Ten, kto opowie świat, ten nim rządzi”. Opowiadanie historii stanowi jeden z fundamentów kultury, ciekawa narracja przyciąga uwagę, może być skutecznym narzędziem komunikacji wizerunkowej. Jak „opowiedzieć” markę? – to swoiste wyzwanie współczesności.
Podczas warsztatów spróbujemy się zastanowić:
1. Czym jest storytelling i dlaczego może on być efektywną strategią kreowania wizerunku, autopromocji?
2. Jak zbudować opowieść: jakie są jej elementy (oparte na klasycznej narratologii, np. modelu bajki Leacha i Greimasa), główne mechanizmy, podejścia.
3. Do jakich transformacji doszło w obrębie tej strategii, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku oraz nowych mediów, jak sposób opowiadania historii jest modelowany przez media?
4. Jakie są perspektywy, inne możliwe kierunki rozwoju storytellingu?
Na koniec zbudujemy strategię dla wybranych marek.

prowadzenie

mgr Barbara Orzeł